søndag 15. august 2010

LAMPER IGJEN...


Brukt-lamper i ny drakt. Den øverste var i messing, og passet jo derfor ikke inn her. Men formen er fin, og nå glir den rett inn i sin sorte dress! En liten gul detalj, for å gjøre den enda litt mer interessant.

Jammen var det også halv pris på lamper i en annen buktbutikk, og når full pris er 30 kroner, så måtte den lille saken på nederste bilde bli med hjem. Den er i grønt glass, og jeg sprayet kun "toppen" i sort. Ingen skjerm, men stor pære gjorde susen!

Flott uke, da!

21 kommentarer:

hviit sa...

Vedlig kult. Jeg lurer på om du har tid til å klikke deg inn på bloggen min og hjelpe meg med å velge farger på stoffledninger fra NUD til webshoppen min? Du er jo en kløpper på redsign av lamper så det hadde vært kult å høre din mening. Jeg skal også kjøpe flere av pakkene med 3 m ledning, selv om det ikke står noe om det i innlegget. Jeg hadde satt stor pris på du kunne guide meg i jungelen av 44 farger... ekke lett dette :)

Snedig Snelle sa...

Å hjelpes meg. ULTRASTILIG!
Den gule detaljen va definitivt prikken over i-en. Kjempetøft! Å som eg håpe eg finne ei sånn lampa ein gang! :-)

Anonym sa...

Kjempefint refixet/redesignet! hadde vært gøy å se et før-bilde, for jeg mistenker at forandringen var dramatisk. Den gule detaljen gjorde at formen kom mer til sin rett. Skikkelig kult!

Christine C sa...

Råkule lamper - den sorte og gule var knall! Flotte bilder også :-))

Spirello sa...

Wow, så kult det ble! Likte den gule detaljen på stålampen, og bordlampen passet jo så godt inn med de andre tingene!

Åse Marit sa...

Veldig tøft!

Har vore på nippet til å kjøpe ein sånn messinglampe nokre gonger og hadde eg sett dette før, hadde lampen garantert blitt med heim. Såg jo alvorlig bra ut!

Artig den med den store pæra også.

Ha ei fiin veke!

malinsinterior sa...

De likte jeg godt ja! Tøft med svarte lamper, og den uten skjerm var jo bare genial :) har du brukt en større pære i den lampen?

Unknown sa...

Sååå flott det blei da!!
Og stilig uten lampeskjerm! Den ideen trur eg kanskje eg må stjela, for eg har funne nåke lamper så mangle skjerm...

Ha ein finfin kveld videre :o)

Fjasevas Huset sa...

er lettere misunnelig på den fiducia vasen din. åh, jeg ønsker meg også den, og en dag SKAL den bli min:)

Lampene ble så stilige. Har selv fått tak i ei lampe på svigermors loft som jeg skal pusse opp, så e leiter etter tips og ideer til hvordan best gjøre det:)

Ha en fin dag og uke.
Klem fra ho mor i huset

alvorada sa...

Heisann sveisann og takk for sist!
Fordelen med å komme tilbake etter en laaang sommerferie fra bloggene er at det ligger så utrolig mange fine innlegg og venter på meg. Og jeg må jo bare kommentere "bananas med pensel"-innlegget ditt. Elsker elsker elsker elsker både hyllen, kommoden og skapet. Du er virkelig en driftig dame med bra stil. Keep it coming! :)

Kardemomme sa...

Så herlig det var med den gule detaljen på lampa! Godt tenkt og gjennomført :))Det er innmari moro å pusse opp gamle lamper! problemet her er at huset liksom er alt for lite for flere lamper.
Vi har lamper overalt som står og venter på en ny vår, men må nok vente enda en stund..Til vi har byfd på for eksempel hihi!!
Gratulerer med nydelig Fiducia!
Klem fra Kardemomme :))

Ellen sa...

Jøje meg, for noen lamper altså!Er helt enig med hele gjengen over her, den gule detaljen på den svarte lampa er bare midt i blinken:)Skjønner godt at du har lampefeber, det er en av mine diller også.Fiiiiine lamper:)Ha en finfin kveld!

Linda sa...

Den svarte lampen ble kjempefin!
Lurer på hvilken sofa du har, navn/ modell?

Førstegasellen sa...

Fantastiske lamper! Det gjorde seg utrolig godt med den gule detaljen! Jeg hadde nok ikke hatt tålmodighet til det men bare sprayet i vei med sort på alt inkludert leding, bryter, sko osv. Skikkelig fint ble det og nå ble jeg inspirert til å være litt mer tålmodig!:)

Kvirrevitt sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer!!!

Linda: Sofaen er fra BoConcept (www.boconcept.dk) av typen Quattro!

:)

Mari Katrine sa...

Flotte lamper :) Lurte på hva slags maling du brukte på den gule detaljen? Spray det også kanskje..? x (og hvilket merke var den svarte sprayen..?)

tempo.dk sa...

Hvor er du bare dygtig til at få en masse ud af genbrugsting - utroligt inspirerende for sådan en som mig.

Linda sa...

Takk for svar! Er sofaen god å sitte i også, evt. ligge og hvile på? Den er i hvert fall stilig!

Tove sa...

Inspirert av deg, så skal jeg spraye en gammel lampe jeg også. Syntes gulfargen din så knall ut her på skjermen. Er den helt gul, eller brekker den litt mot grønt? Hva heter i såfall fargen, og hva slags spray bruke du, hvordan får du det jevnt, hvor kjøper du spray osv, osv, osv, håper du kan svare!

Anonym sa...

Hei Hei! Vet du navnet på den øverste lampen eller hvem som har laget den? :) Minner litt om en lampe jeg har hjemme:) Kjempefine bilder forresten!! :)

Unknown sa...

Nice blog and article, thanks for sharing. However want to statement on few common issues, The website taste is great, the articles is in point of fact excellent. Vimax